Bodocnost 2000x1250px foto Peter Giodani 6084
Pojdi na vsebino

Žiga Divjak

Bodočnost

Projekt Bodočnost črpa osnovni navdih iz del Kima Stanleyja Robinsona. V prvem poglavju njegovega romana Ministrstvo za prihodnost grozljiv vročinski val ubije na milijone ljudi. Eden od glavnih junakov udar sicer preživi, a obremenjen s posttravmatskim sindromom spozna, da se kljub katastrofi okoljske krize in velikemu številu žrtev svet še vedno ne zgane, še vedno se nič ne spremeni. Frustriran od vsesplošne ignorance se odloči, da bo spremembe zahteval in jih začel udejanjati sam, tudi če to pomeni velike napore in najradikalnejšo angažiranost. Bodočnost nam polzi iz rok. Na kateri točki jo bomo zahtevali nazaj?

Navdahnjeni z Robinsonovimi deli in radikalnostjo trenutka – tistega trenutka, v katerem živimo, predvsem pa tistega, katerega prihod šele slutimo – bomo v uprizoritvi Bodočnost raziskovali tisto, kar nas zagotovo čaka, ali pa tisto, kar bi nas lahko čakalo, ko se odločimo zahtevati bodočnost nazaj.

Četudi je malo verjetno, da bo utopija dosežena, se moramo vseeno potruditi, napeti moramo vse sile, da bi se izognili skoraj gotovi distopiji!

Žiga Divjak

Bodočnost, 2023

Futuristični spektakel

Krstna uprizoritev

Ustvarjalci

Režiser

Žiga Divjak

Žiga Divjak je eden prodornejših mlajših slovenskih režiserjev, ki s svojimi angažiranimi predstavami obravnava najaktualnejša in najbolj pereča družbena vprašanja. Na svojo družbeno angažiranost je opozoril že kot študent s projektom Tik pred revolucijo (2013–2015), v katerem je izhajal iz predpostavke, da gledališče lahko vpliva na družbo in jo postopoma preoblikuje. V tem duhu in s svežimi režijskimi prijemi je ustvaril številne odmevne uprizoritve v mnogih slovenskih gledališčih. Kljub mladosti se ponaša z več nagradami. Prejel je že dve Borštnikovi nagradi za režijo: leta 2017 za uprizoritev Človek, ki je gledal svet (SMG) in leta 2021 za uprizoritev Gejm (SMG in Zavod Maska). Uprizoritev z naslovom 6 (SMG) v njegovi režiji je bila leta 2018 dobitnica velike Borštnikove nagrade za najboljšo uprizoritev. Leta 2021 je za režijsko ustvarjanje v zadnjih dveh letih prejel Župančičevo nagrado, na 51. Tednu slovenske drame v Kranju pa za uprizoritev Gejm posebno nagrado po presoji žirije. V MGL je režiral drami Sedem dni (2019) in Usedline (2022), osupljivo natančni antropološki študiji vsakdanjika, ki ju je občinstvo sprejelo z veliko naklonjenostjo. V sezoni 2022/2023 pa bo z MGL sodeloval že tretjič.

Premiera v Ljubljani maja 2023 na Velikem odru
Uprizoritev bo del abonmajske ponudbe sezone 2023/2024.

Premiera v Beogradu septembra 2023

Koproducent Beograjsko dramsko gledališče