Nagrada sklada Staneta Severja 2025 za igralske dosežke Ajdi Smrekar
21. december 2025
Nagrado prejme za vloge v zadnjih dveh letih.
Na letošnji 55. podelitvi Severjevih nagrad je nagrado sklada Staneta Severja za igralske stvaritve prejela članica igralskega ansambla MGL Ajda Smrekar. Strokovno žirijo so sestavljali predsednica Tea Rogelj in članice in član: Staša Mihelčič, Barbara Rogelj, Zala Dobovšek in Branko Jordan.
Podelitev nagrad je potekala v nedeljo, 21. decembra 2025, ob 18. uri, na Loškem odru v Škofji Loki.
Utemeljitev
Ajda Smrekar je s številnimi vlogami ter specifično igralsko energijo in prezenco nepogrešljiva članica ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega. Mlado igralko zaznamuje sodoben, svež in živahen igralski temperament, ta se neločljivo vpenja v osebnostno, ustvarjalno in kulturno širino igralke ter oplaja z zrelim, poglobljenim pristopom in izpiljenim obvladovanjem izraznih razsežnosti. Smrekar je s številnimi vlogami ter specifično igralsko energijo in prezenco nepogrešljiva članica ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega. Mlado igralko zaznamuje sodoben, svež in živahen igralski temperament, ta se neločljivo vpenja v osebnostno, ustvarjalno in kulturno širino igralke ter oplaja z zrelim, poglobljenim pristopom in izpiljenim obvladovanjem izraznih razsežnosti. da Smrekar je s številnimi vlogami ter specifično igralsko energijo in prezenco nepogrešljiva članica ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega. Mlado igralko zaznamuje sodoben, svež in živahen igralski temperament, ta se neločljivo vpenja v osebnostno, ustvarjalno in kulturno širino igralke ter oplaja z zrelim, poglobljenim pristopom in izpiljenim obvladovanjem izraznih razsežnosti.

V uprizoritvi besedila z naslovom Razpoka skrivnostne avtorice po imenu Rrose Selavy, je Ajda Smrekar postavljena pred izziv čisto posebne vrste - igra namreč Lucy Kirkwood, sodobno britansko dramatičarko in dejansko avtorico besedila. Po besedah Jana Krmelja, ki je režiral to prvo slovensko uprizoritev psihološkega trilerja, gre v besedilu tudi za duhovite in lucidne postopke poigravanja z resničnostjo. Je povabilo v razpoko, temeljno gledališču, kjer se resnica in fikcija pogovarjata v nenehnem preigravanju z našimi pričakovanji. Ajda Smrekar se v vlogi Lucy Kirkwood razpoke v Razpoki vseskozi jasno zaveda. Suvereno obvladuje pripovedni princip igre in skrbi za vezljivost med dramskimi prizori, obenem pa s svojo nevtralno navzočnostjo ustvarja učinek dokumentarnosti, ki je ključnega pomena za učinek celote na gledalca.

V slovenski praizvedbi Luč ugasne, drami sodobnega britanskega dramatika Simona Stephensa in v režiji Sebastiana Cavazze, Ajda Smrekar upodablja Jess, najstarejšo hčerko družine, v kateri so vsi člani po eni strani nadpovprečno poškodovani, po drugi pa se v trenutku krize izkažejo kot povezana skupnost. Jess Ajde Smrekar tako v enem samem dnevu (v katerem se z izjemo zadnjega prizora dogaja igra) na abstraktni scenografiji preigra celo paleto čustvenih stanj prezgodaj odrasle, od maminega alkoholizma ranjene mlade ženske: izziva, odriva, žali, obenem pa z veliko karizmo vzdržuje gledalčev pogled.
V prvi slovenski izvedbi komične drame Vila blok Evropa nemškega dramatika Lutza Hübnerja, v režiji Barbare Hieng Samobor, Ajda Smrekar v življenje prikliče Vero, lastnico nepremičnin in na videz odprto toplo osebo, ki za masko pretvarjanja in konvencij skriva preračunljiv in pridobitniški značaj. Igralka na videz povsem lahkotno v življenje prikliče večplasten lik, ki z vsakim prizorom razkriva svoje globine, notranje dvome in gotovost, moralno sivino in nadvse človeške hibe. Vseskozi ohranja trdno prezenco in vdahne nadstandardno globino tudi v like, ki so tako zelo velik del vsakdana, da jih skoraj ne opazimo.

Ajda Smrekar odrske like vselej napolni z značajnostjo, v kateri se zrcali detajlno raziskovanje in intuitivna preciznost. Predvsem pa dokazuje poglobljen občutek za psihofizičen ritem likov v posameznih uprizoritvenih celotah, s katerim vsakič znova soustvarja kompleksnost in živost igralske magije.
