Iliada je pratemelj in izvor Evrope. Je njen začetek.

Njeno prvo seme, njeno prapočelo, njen nizki start in visoki cilj. Iliada je prvi ep Evrope, je praroman, praopera, praspektakel, prvi MTV. Iliada je temeljno šolsko čtivo in nedosežni književni vrh. Iliada je muka šolskega kurikuluma in nenehna točka radikalne fascinacije.

A Iliada je del vseh nas. Vsi poznamo Zevsa in Hero, vsi Ateno in Aresa, vsi lepo Heleno in Parisa, Agamemnona in Menelaja, vsi Ahila in Patrokla. Zakaj torej je Iliada, to preobsežno in tolikokrat vsiljeno megadelo, tako globoko vtkana v civilizacijo Evrope? Od kod fascinacija sodobnega človeka nad prastaro zgodbo, od kod čudenje nad navidez že zdavnaj izumrlim junaškim, heroično ljubezenskim, velikopotezno usodnim?

In kako je mogoče, da je to veliko, skoraj božansko literarno delo postalo kanon, dogma, skoraj zakon in vzor vsega nasledniškega, ko pa je vsebina Iliade ena sama medčloveška klavnica? Ko pa so temeljni vzgibi protagonistov Iliade skoraj samo zavist, pohlep, poželenje, maščevanje, gon po ponižanju, razčlovečenju, ubijanju?
In kje so današnji junaki, ki bi jih bilo mogoče primerjati s tistimi starimi? Brad Pitt kot Ahil? Je sploh čas za junake in junaštva? Ali se ni svet pomanjšal do te mere, da potrebuje preprostega, nevelikopoteznega človeka, ki ne dela zgodovine, temveč zgolj življenje? Začasno, skromno, vsakdanje življenje?

A Iliada je del vseh nas.

In ali je sploh mogoče, da bi se skupnost, ki ji rečemo država, ne utemeljevala v krvi? Da ne bi obstajali na račun drugega? Da ne bi jaz, Jernej, živel na račun drugega? Ali ni vsaka oblika kolektivizacije nevarna?

In spet: nikdar nisem sam, ne v gledališču ne v življenju.

Brez dvoma: Iliada je del vseh nas.

Koproducenta SNG Drama Ljubljana in Cankarjev dom
Vse ponovitve za abonmaje in izven bomo odigrali v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma.

Nagrade

2018
Matej Puc
Nagrada Prešernovega sklada za vlogo Zevsa
(in za vlogo Malcolma v uprizoritvi Dunsinane D. Greiga, za naslovno vlogo v Peeru Gyntu H. Ibsena (koprodukcija s SSG Trst), za vlogo Valeria v Leonceu in Leni G. Büchnerja, za vlogo Doranta v Molièrovem Žlahtnem meščanu, za vloge Pierra Kiriloviča Bezuhova, Vojaka in Mrtveca v Vojni in miru L. N. Tolstoja in S. Purcăreteja (koprodukcija s SNG Drama Ljubljana in CD) ter za vlogo Demetrija v avtorskem projektu Sen kresne noči po W. Shakespearu)

2016

MEDNARODNI GLEDALIŠKI FESTIVAL KONTAKT, TORUNJ, POLJSKA

Uprizoritev Iliada
Grand Prix (Velika nagrada festivala) 

Uprizoritev Iliada
Nagrada kritikov in novinarjev

Branko Rožman in izvajalci
Nagrada za najboljšo zvočno podobo

2015

4. BIENALE GLEDALIŠKEGA PLAKATA V HNK VARAŽDIN , HRVAŠKA
Maja Gspan
Nagrada Goran Merkaš za najboljši gledališki plakat za oblikovanje serije plakatov za oglaševanje

50. FESTIVAL BORŠTNIKOVO SREČANJE, MARIBOR

Jette Ostan Vejrup
Borštnikova nagrada za igro za vlogo Here

Izvedbeno-igralski ansambel uprizoritve Iliada
Borštnikova nagrada (posebna nagrada žirije) za kolektivno igro

Pascal Mérat
Borštnikova nagrada za oblikovanje svetlobe

Jure Henigman
Dnevnikova nagrada za vlogo Ahila
(in za vlogi Vanga v Dobrem človeku iz Sečuana B. Brechta ter za vlogo Pripovedovalca Nicka Carrawaya v Velikem Gatsbyju F. S. Fitzgeralda)

49. FESTIVAL BITEF, BEOGRAD, SRBIJA
Jernej Lorenci
Nagrada časopisa Politika za najboljšo režijo

Uprizoritev Iliada
Nagrada občinstva

24. SLOVENSKI OGLAŠEVALSKI FESTIVAL, PORTOROŽ
Peter Uhan (fotograf) in Maja Gspan (oblikovalka)
Priznanje OFF SOF za naboljšo fotografijo v oglaševanju