Lee Hall (priredba filmskega scenarija)
ZALJUBLJENI SHAKESPEARE
Tom Stoppard je v Zaljubljenem Shakespearu elizabetinski svet prestavil v hollywoodski filmski studio, v katerem se v iskanju uspešnice rojeva konvencionalno pisanje. Na ta način (ironično) priznava, da je Shakespearov novi dom kinematografsko tržišče.
Shakespeare in Love
Predstava traja 3 ure in 0 minut in ima 1 odmor.
Gostujoča predstava
Gostuje: Beogradsko dramsko pozorište
Ustvarjalci
Koproducent
Prospot, d. o. o. (Slovenija)
Prevajalka
Marija Stojanović
Režiserka
Ana Tomović
Dramaturg
Periša Perišić
Scenograf
Aleksandar Denić
Kostumografka
Momirka Bailović
Glasbena sodelavka
Nevena Glušica
Odrski gib
Marija Milenković
Odrski govor
Dijana Marojević
Mečevanje/odrske bitke
Vukašin Stošić
Nastopajo
Shakespeare
Luka Grbić
Marlowe
Stojan Đorđević
Henslowe
Andrej Šepetkovski
Fennyman
Miloš Petrović Trojpec
Viola
Stanislava Nikolić
Dojilja/Kate
Paulina Manov
Kraljica
Dragana Varagić
Bubrage/Molly
Marko Gvero
Lord Wessex
Aleksandar Radojičić
Oče/Komornik
Aleksandar Alač
Ned Alleyn
Marko Todorović
Sam
Ljubomir Bulajić
Webster
Amar Ćorović
Wabash/Čolnar
Zoran Đorđević
Raph
Aleksandar Jovanović
Peter/Stražar
Stefan Radonjić
Nol/Lambert
Nikola Malbaša
Adam/Frees
Miloš Lazarov
Shakespeare je razpet med potrebo po tem, da bi napisal besedilo, ki bo zadetek v polno, in lastno željo, da bi ustvarjal umetnost, dostojno Marlowa.
Ta dvojna zavezanost ga obsodi na tako rekoč ustvarjalno in fizično nemoč. Ovira ga želja po priljubljenosti, komercialnem uspehu, pri čemer pa si ne želi ogroziti možnosti ustvarjanja »avtentične« umetnosti, ki je po besedah kraljice Elizabete sposobna prikazati »golo resnico in naravo ljubezni«. To raven avtentičnosti najde v Violi de Lesseps, lepotici, ki ima rada poezijo in Shakespeara, obenem pa se ne meni za to, da jo je oče z dogovorjeno poroko namenil lordu Wessexu. Njuna strastna, usodna afera predstavlja osnovo za Romea in Julijo, Willa pa iz sveta konvencionalnih komedij odpelje v kraljestvo romantične tragedije oziroma tragične romance, kjer – kot namiguje Stoppard – najde svoj prepoznavni glas.
A čeprav je Shakespeare, preoblečen v filmskega ustvarjalca, v 21. stoletje zakorakal kot sodobnik, to ne pomeni, da moramo zgolj slaviti njegov kultni status, temveč moramo pokukati tudi v vse tisto, kar se kaže pod vsemi nanosi, zastori, interpretativnimi tančicami, s katerimi je odet, kljub hollywoodskim (licenčnim) steznikom, ki ga dušijo. Še posebej, če ga po skoraj četrt stoletja z obratnim postopkom iz filmskih in drugih obdelav (od tistih verodostojnih in svobodnih do radikalno drugačnih) pripeljemo nazaj k izvirnemu mediju in prvi ljubezni – gledališču.
Periša Perišić, dramaturg
Disney Theatrical Production po motivih filmskega scenarija Marca Norman in Toma Stopparda; priredba: Lee Hall