Zaljubljeni Shakespeare 01 2000x1250px foto Dragana Udovicic 05
Pojdi na vsebino

Lee Hall (priredba filmskega scenarija)

ZALJUBLJENI SHAKESPEARE

Tom Stoppard je v Zaljubljenem Shakespearu elizabetinski svet prestavil v hollywoodski filmski studio, v katerem se v iskanju uspešnice rojeva konvencionalno pisanje. Na ta način (ironično) priznava, da je Shakespearov novi dom kinematografsko tržišče.

Shakespeare in Love

Predstava traja 3 ure in 0 minut in ima 1 odmor.

Gostujoča predstava
Gostuje: Beogradsko dramsko pozorište

Ustvarjalci

Koproducent

Prospot, d. o. o. (Slovenija)

Prevajalka

Marija Stojanović

Režiserka

Ana Tomović

Dramaturg

Periša Perišić

Scenograf

Aleksandar Denić

Kostumografka

Momirka Bailović

Glasbena sodelavka

Nevena Glušica

Odrski gib

Marija Milenković

Odrski govor

Dijana Marojević

Mečevanje/odrske bitke

Vukašin Stošić

Nastopajo

Shakespeare

Luka Grbić

Marlowe

Stojan Đorđević

Henslowe

Andrej Šepetkovski

Fennyman

Miloš Petrović Trojpec

Viola

Stanislava Nikolić

Dojilja/Kate

Paulina Manov

Kraljica

Dragana Varagić

Bubrage/Molly

Marko Gvero

Lord Wessex

Aleksandar Radojičić

Oče/Komornik

Aleksandar Alač

Ned Alleyn

Marko Todorović

Sam

Ljubomir Bulajić

Webster

Amar Ćorović

Wabash/Čolnar

Zoran Đorđević

Raph

Aleksandar Jovanović

Peter/Stražar

Stefan Radonjić

Nol/Lambert

Nikola Malbaša

Adam/Frees

Miloš Lazarov

Shakespeare je razpet med potrebo po tem, da bi napisal besedilo, ki bo zadetek v polno, in lastno željo, da bi ustvarjal umetnost, dostojno Marlowa.

Ta dvojna zavezanost ga obsodi na tako rekoč ustvarjalno in fizično nemoč. Ovira ga želja po priljubljenosti, komercialnem uspehu, pri čemer pa si ne želi ogroziti možnosti ustvarjanja »avtentične« umetnosti, ki je po besedah kraljice Elizabete sposobna prikazati »golo resnico in naravo ljubezni«. To raven avtentičnosti najde v Violi de Lesseps, lepotici, ki ima rada poezijo in Shakespeara, obenem pa se ne meni za to, da jo je oče z dogovorjeno poroko namenil lordu Wessexu. Njuna strastna, usodna afera predstavlja osnovo za Romea in Julijo, Willa pa iz sveta konvencionalnih komedij odpelje v kraljestvo romantične tragedije oziroma tragične romance, kjer – kot namiguje Stoppard – najde svoj prepoznavni glas.

A čeprav je Shakespeare, preoblečen v filmskega ustvarjalca, v 21. stoletje zakorakal kot sodobnik, to ne pomeni, da moramo zgolj slaviti njegov kultni status, temveč moramo pokukati tudi v vse tisto, kar se kaže pod vsemi nanosi, zastori, interpretativnimi tančicami, s katerimi je odet, kljub hollywoodskim (licenčnim) steznikom, ki ga dušijo. Še posebej, če ga po skoraj četrt stoletja z obratnim postopkom iz filmskih in drugih obdelav (od tistih verodostojnih in svobodnih do radikalno drugačnih) pripeljemo nazaj k izvirnemu mediju in prvi ljubezni – gledališču.

Periša Perišić, dramaturg

 

Disney Theatrical Production po motivih filmskega scenarija Marca Norman in Toma Stopparda; priredba: Lee Hall