Pojdi na vsebino

Nagrade na 59. festivalu Borštnikovo srečanje

16. junij 2024

Nadvse veseli in ponosni sporočamo, da je uprizoritev Razpoka strokovna žirija na letošnjem Borštnikovem srečanju nagradila s kar petimi nagradami:

Nagrade prejmejo:

Jernej Gašperin
Borštnikovo nagrado za igro
za vlogo Noaha v predstavi Razpoka v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega

Jernej Gašperin se potopi v Noaha igrivo, malce provokativno in ljubeče. Njegovo postopno prehajanje iz družbeno angažirane intelektualne skrbi za okolje v izgubo vere v demokracijo ter osmišljanje sebe z aktivizmom premišljeno dozira s hkratnim zmanjševanjem ljubezni do Celeste, v katerem je krut, frustriran, pasivno agresiven, hkrati pa nežen in obžalujoč. Noaha mu uspe oblikovati s takšno mero človečnosti, da bi bil zlahka kdorkoli med nami. Sprehodi nas skozi čustveno, psihično, socialno ter finančno potapljanje, potovanje po tanki meji med aktivizmom in norostjo pa skrbno uravnoteži ter kljub posesivnosti do Celeste in vedno večji izolaciji od družbe ne izgubi naše empatije niti takrat, ko postane radikalen.

Diana Kolenc
Borštnikovo nagrado za mlado igralko
za vlogo Celeste v predstavi Razpoka v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega

Diana Kolenc utelesi Celeste z mehko prepričljivostjo ter blago odločnostjo. Prehajanje med različnimi stanji – iz zatrapanosti v ljubezen, pogrezanje v skrb za Noaha, pa v zamero, jezo, negotovost, strah in obsesivnost – poteka počasi in neslišno, zato ga skoraj ne opazimo, vsak njen korak se zdi logičen. Diana ustvari Celeste, ki Noahu sledi tako nežno in ljubeče, kot bi gledali tango, skoznjo pa sevata utrujenost od sistema in pretresljiva želja po ljubezni, bližini ter osmišljanju sebe in sveta.

Jan Krmelj
Borštnikovo nagrado za najboljšo režijo
za režijo predstave Razpoka v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega

Režiser Jan Krmelj nas v uprizoritvi Razpoka domiselno in spretno s pomočjo zanimivih ter predvsem izvirnih scenskih rešitev pritegne v zgodbo glavnih junakov. Multimedijski režijski postopek (z uporabo videa, kamere in mikrofonov) se skozi predstavo izkazuje kot večkratno  upravičen. Na odru je ustvarjen realističen, toda na svoj način tudi virtualen svet, poln strahu in preganjavice, v katerem prepoznavamo tudi del lastne izkušnje – to je svet, ki je napolnjen s skupnimi strahovi in negotovostjo. To čustveno lego je uspel režiser z izjemno natančnostjo  posredovati od začetka do konca predstave – ter z odra med občinstvo.

Lin Japelj
Borštnikovo nagrado za scenografijo
za scenografijo v predstavi Razpoka v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega

Ta izmuzljiva uprizoritev je pravzaprav vaja v rekonstrukciji; in scenografija, ki jo je zasnoval Lin Japelj, se izkazuje kot temeljni del tega postopka. S kombinacijo elementov industrijskega in domačnega omogoča premišljeno vključitev videa, tematike nadzora ter paranoje pa priziva na način, ki ni pretiran. Hlad, ki veje iz predstave, pri tem uravnoteži s prebliski lepote.

Val Fürst in Pavel Panon
Borštnikovo nagrado za glasbo
za glasbo v predstavi Razpoka v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega

Val Fürst in Pavel Panon v uprizoritvi Razpoka s svojo glasbo diskretno oblikujeta svet, ki je napolnjen z nenehno napetostjo in negotovostjo. Toda glasba pri tem ni vsiljiva – na trenutke je že skoraj nezaznavna, a tudi kadar je ni, imamo vseeno občutek, kot da je ves čas prisotna. Na ta način gradi prepričljivo vzdušje, ki prispeva k temu, da se osnovno čustvo te predstave naseli tudi v gledalca.

Iskrene čestitke vsem nagrajencem 59. Borštnikovega srečanja!