Pojdi na vsebino

Knjižnica MGL

Filter MGL knjižnice s spustnim menijem in potrditvenim poljem
Ponastavi

Igralska umetnost

Mihail Čehov

Knjižnica MGL (129)

1999

RAZPRODANO

Glasba, igralec, prostor

Adolphe Appia

Knjižnica MGL (126)

1998

Noben umetnik in umetniški tok se na prelomu iz 19. v 20. stoletje nista mogla izogniti soočenju z delom Richarda Wagnerja. Tudi za Adolpha Appio je predstavljalo izhodišče razmišljanj, odskočno desko za temeljito reformo režije in scenografije Wagnerjevih del posebej in za reformo vseh odrskih umetnosti na splošno; za upor proti tedaj veljavnemu akademizmu, proti iluzionističnemu realizmu in zmagoslavnemu naturalizmu, od Antoina pa do Stanislavskega; za zagovor umetnosti, ki temelji na sugestivnosti prostora, izpraznjenega v prid kar se da dejavni svetlobi, za fizično in miselno zbliževanje gledalca in dramskega dejanja.

Prostori igre

Meta Hočevar

Knjižnica MGL (127)

1998

RAZPRODANO

Gledališki slovar

Patrice Pavis

Knjižnica MGL (124)

1997

RAZPRODANO

Režiser in Cankar

Mile Korun

Knjižnica MGL (125)

1997

Začetek prvega dejanja. Pisek najde listke, na katerem je Jerman pisal svoje predavanje, in jih potem pozabil na klopi. Bere jih na glas. Nace komentira njegovo spakovanje z istimi replikami, kakor jih kasneje vzklika množica. Pri ljubezenski sceni med Anko in Jermanom je navzoča tudi mati Jermanova. Ne da bi prisluškovala ali kaj, ampak tam je, na klopci. Je torej bolj meščanska mati? In njen vzklik »Ne zavrzi Boga!« pomeni še več. Vero v meščanski red življenja, njegov sistem? – Cankarjeva mati je nekako zunaj sistema oziroma preveč globoko v njem. Je nekako brezčasna. Čeprav je seveda globoko pogojena v socialni podobi Cankarjevega sveta. Ali mora biti mati tedaj bolj proletarska?

Zaprta in odprta forma v drami

Volker Klotz

Knjižnica MGL (121)

1996

Cilj knjige Zaprta in odprta drama je idealno-tipično opisati obe nasprotni poglavitni tendenci v zgradbi drame, da bi raznoterost možnosti zakoličili tako rekoč s strani. Ob razčlembi določenega dramskega dela nam lahko po zaslugi parametrov, ki so na voljo – dramskega dejanja, oseb, prostora, časa, jezika in kompozicije –, služi kot torba z orodjem.

Slovenska dramska gledališča

Vasja Predan

Knjižnica MGL (122)

1996

»Zgodovinska in razvojna pot slovenskega dramskega gledališča je – kakor vse podobne v Evropi – vijugasta in marsikdaj zapletena.

Paberki

Dušan Jovanović

Knjižnica MGL (123)

1996

Knjiga Paberki vsebuje eseje Dušana Jovanovića, ki so nastajali kot avtorefleksivni zapisi, kot jih je avtorju diktirala njegova umetniška praksa, vendar tako, da so nenehoma tudi že podirali ali presegali njene zgolj estetske meje.

O gledališki umetnosti

Edward Gordon Craig

Knjižnica MGL (120)

1995

Dr. Aleksander Hevesi je v Uvodu h knjigi O gledališki umetnosti napisal, da je Craig zanj revolucionar, ki zahteva, da se vrnemo k najbolj starodavnim tradicijam iz naših sanj. Revolucija in razodetje nista daleč narazen in gospod Craig nam daje oboje.

Teorije gledališča 3

Marvin Carlson

Knjižnica MGL (117)

1994

Teorija gledališča III je tretja knjiga v nizu zgodovinsko-teoretskega pregleda Carlsona Marvina, ki se sistematično ukvarja z razmišljanjem o gledališču. Za razliko od prvih dveh obravnava dvajseto stoletje, in sicer po letnicah, ne več po državah.

Kako do knjig?

Dosedanje izdaje Knjižnice MGL, ki niso označene kot razprodane, lahko kupite pri blagajni MGL v Gledališki pasaži, ki je odprta vsak delavnik od 12. do 18. ure in uro pred predstavo (Telefon +386 (0)1 2510 852blagajna@mgl.si), novejši naslovi pa so vam na voljo tudi v spletni knjigarni Buča.