Burundanga je bizarno ime droge, ki (vsaj v predstavi) človeka pripravi do tega, da govori čisto resnico.

“Pripomoček” je zelo pripraven za mlado žensko, ki je zanosila in bi se rada prepričala, da jo izbranec resnično in globoko ljubi. Droga resnično deluje in ponudi zaželjeno potrditev, da ljubezen ni pod vprašajem, nepričakovano pa se prikažejo “stranski učinki” čiste in nezadržane resnice. 

Protagonistka Berta na primer odkrije, da je njen partner Manel član baskovske teroristične organizacije in da je povabil tovariša Gorko na sestanek k njej za planiranje skrivnostnih kriminalnih načrtov. V vrtoglavi klopčič dogodkov, ki jih sproži izpovedana resnica, komičnih preobratov, duhovitih zamenjav, bodic na kanonične motive iz aktualnega sveta, v katerega se hočeš nočeš vpleteta tudi Bertina sostanovalka Silvia in njen stric Jaime, je končno vendar najpomembnejše tisto prvo: ljubezen.

Predstavo je režirala Nenni Delmestre, ki je že uprizorila Galceranova dela in je tudi že sodelovala s tržaškim ansamblom pri uprizoritvah del Tihobitje v jarku Fausta Paravidina (sezona 2005-06) in Kdo se boji Virginie Woolf Edwarda Albeeja (sezona 2007-08). Efektno scenografijo, ki na sodoben in duhovit način uokvirja zgodbo v špansko okolje, je skupaj s kostumografijo in izborom glasbe podpisala kozmopolitska umetnica Lina Vengoechea.

Besedilo Jordija Galcerana navdušuje z virtuoznostjo in komičnostjo in sledi njegovi najbolj znani dramski uspešnici, Metodi Gronholm, ki je bila že uprizorjena v slovenskem prevodu ravno v režiji režiserke Nenni Delmestre (na Ptuju leta 2008).

Igrajo

Berta TJAŠA HROVAT

Silvia ANJA DRNOVŠEK, k. g.

Manel ROMEO GREBENŠEK

Gorka PRIMOŽ FORTE

Jaime VLADIMIR JURC

O avtorju

Jordi Galceran Ferrer se je rodil 5. marca 1964 v Barceloni, mestu, kjer živi.  Poklicanost k pisanju ga je spodbudila, da se je vpisal na univerzitetni študij katalonskega jezika in književnosti na Univerzi v Barceloni, ki ga je končal leta 1986.  

Njegova delovna pot se je začela v svetu poučevanja: najprej je bil profesor katalonskega jezika in književnosti v srednješolskem izobraževanju, potem pa je delal kot svetovalec informacijskega programa za študente na Oddelku za izobraževanje in kot član uredništva revije Crònica d’Ensenyament.

Na katalonskem gledališkem prizorišču se je pojavil z Dakoto, ki je leta 1995 dobila nagrado Ignasi Iglesias Gledališkega inštituta iz Barcelone, in Vklenjene besede, ki je istega leta dobila 20. gledališko nagrado Born, ki jo podeljuje Cercle Artístic de Ciutadella. Obe deli sta poleg tega prejeli nagrado Butaca po glasovanju občinstva za dve najboljši besedili, ki so ju uprizorili v sezonah 1996/97 in 1997/98. Vklenjene besede so poleg tega dobile tudi kritiško nagrado Serra d'Or za najboljše delo v katalonskem jeziku za leto 1996.

Njegova uspešnica Grönholmova metoda je bila prvič uprizorjena v Katalonskem narodnem gledališču maja 2003. Argentinski režiser Marcelo Piñeyro je po dramski predlogi posnel filmsko priredbo z naslovom Metoda.

Leta 2005 je bil uprizorjen mjuzikal Raj (Paradís), ki ga je Galceran napisal skupaj z Estevom Mirallesom in Albertom Guinovartom. Leta 2006 je bilo v režiji Sergija Belbela uprizorjeno delo Karneval, ki govori o preiskavi neke ugrabitve. Leta 2008 pa igra Cancun.

Nekatera izmed Galceranovih del so imela rekordno število predstav in gledalcev; Grönholmovo metodo je v različnih jezikih gledalo že dva milijona gledalcev.

Burundanga je bila premierno uprizorjena 1. julija 2011 v  gledališču Maravillas v Madridu.

O režiserki

Nenni Delmestre se je rodila v Splitu, kjer živi tudi zdaj. Študirala je na Mednarodni univerzi Floride, ZDA, kjer je 1981 diplomirala iz tehnologije komunikacij. Na isti univerzi je leta 1984 z najvišjimi ocenami in priznanjem dekana diplomirala tudi iz gledališke režije. Odtlej režira na Hrvaškem, v Sloveniji, Venezueli, Mehiki, Italiji in Makedoniji. Prevaja dramska besedila iz angleščine in španščine ter objavlja eseje o gledališču. Od leta 1997 je hišna režiserka HNK Split, v sezoni 2002/03 je bila vršilka dolžnosti ravnateljice Drame v tej hiši, v letih 2002-04 je vodila gledališki program na festivalu Splitsko poletje, je članica sveta Festivala hrvaške drame Marulićevi dnevi, pa tudi umetniškega sveta Mednarodnega festivala otroškega gledališča v Šibeniku. Številne njene uprizoritve so bile prikazane na domačih in tujih festivalih, na katerih je prejela mnoge nagrade, med temi trikrat nagrado za najboljšo uprizoritev na Maruliževih dnevih, nagrado Judita za najuspešnejšega umetnika na Splitskem poletju in nagrado Marko Fotez.

Burundanga je njena šestdeseta režija, tretja v SSG Trst, po Paravidinovem Tihobitju v jarku, 2006, in AlbeejeviKdo se boji Virginie Woolf, 2008.