Skrivnostni primer 01 2000x1250px 0312
Pojdi na vsebino

Simon Stephens (po romanu Marka Haddona)

SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UMORIL PSA

Dramsko besedilo Skrivnostni primer ali Kdo je umoril psa Simona Stephensa je priredba priljubljenega istoimenskega romana Marka Haddona iz leta 2003. Roman je dobil 17 prestižnih nagrad, med njimi tudi nagrado Whitbread. Priredba je nastala leta 2012 in je bila prvič uspešno uprizorjena v Narodnem gledališču v Londonu.

Dogajanje je postavljeno v Swindon in London, zgodba pa pripoveduje o petnajstletnem Christopherju Johnu Francisu Boonu, matematičnem geniju, ki ima motnjo avtističnega spektra. Christopher mora razrešiti skrivnost: nekdo je sosedom z vilami ubil psa. Najprej osumijo Christopherja, potem pa ga pogojno oprostijo. V želji, da bi odkril, kdo je ubil Wellingtona, začne Christopher v nasprotju z željami in zapovedmi očeta raziskovati umor psa in zastavljati vprašanja, svoje postopke in ugotovitve pa si zapisuje. Christopher ima Aspergerjev sindrom, zato sam še nikoli ni šel dlje kot do konca ulice, a detektivsko delo ga popelje na nevarno potovanje, ki podre vse predstave o svetu, ki mu je bil znan do takrat.

V vesolju dečka, ki »ne zna lagati«, pride do tektonskih premikov, saj izve, da je žrtev laži staršev in najbližjih, edine resnične podpore, izvira zaupanja in varnosti.

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time, 2012

Predstava traja 2 uri in 45 minut in ima 1 odmor.

Gostujoča predstava
Gostuje: Dramski teatar Skopje

Ustvarjalci

Prevajalec

Blagoja Boškovski Bucko

Režiserka

Zoja Buzalkovska

Dramaturginja

Aleksandra Boškovska

Scenograf

Konstantin Trpenoski

3D mapping video

Osama Almughanni

Kostumografa

Elena Vangelovska in Rade Vasilev

Avtor glasbe

David Angelevski

Koreograf

Simon Simonovski

Nastopajo

Damjan Cvetanovski

Trajanka Ilieva Veljić

Aleksandar Stepanuleski

Emilija Micevska Trajković

Sonja Stamboldzioska

Jasmina Vasileva

Filip Trajković

Stefan Vujisić

Zlatko Mitreski

Nela Pavlovska

Tisto, zaradi česar je to besedilo zanimivo, je Christopherjev svet, svet »posebnih«, »različnih«, »zavrženih«, tistih, ki se jim posmehujemo, ki jih podcenjujemo. V času, ko se mnoge družbe (tudi naša) borijo za vključitev ljudi s posebnimi potrebami v družbo, se uprizoritev takšnega besedila zdi zelo pomembna. V tem smislu ima uprizoritev tudi vzgojno-izobraževalno vlogo.

Zoja Buzalkovska, režiserka