Simon Stephens (po romanu Marka Haddona)
SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UMORIL PSA
Dramsko besedilo Skrivnostni primer ali Kdo je umoril psa Simona Stephensa je priredba priljubljenega istoimenskega romana Marka Haddona iz leta 2003. Roman je dobil 17 prestižnih nagrad, med njimi tudi nagrado Whitbread. Priredba je nastala leta 2012 in je bila prvič uspešno uprizorjena v Narodnem gledališču v Londonu.
Dogajanje je postavljeno v Swindon in London, zgodba pa pripoveduje o petnajstletnem Christopherju Johnu Francisu Boonu, matematičnem geniju, ki ima motnjo avtističnega spektra. Christopher mora razrešiti skrivnost: nekdo je sosedom z vilami ubil psa. Najprej osumijo Christopherja, potem pa ga pogojno oprostijo. V želji, da bi odkril, kdo je ubil Wellingtona, začne Christopher v nasprotju z željami in zapovedmi očeta raziskovati umor psa in zastavljati vprašanja, svoje postopke in ugotovitve pa si zapisuje. Christopher ima Aspergerjev sindrom, zato sam še nikoli ni šel dlje kot do konca ulice, a detektivsko delo ga popelje na nevarno potovanje, ki podre vse predstave o svetu, ki mu je bil znan do takrat.
V vesolju dečka, ki »ne zna lagati«, pride do tektonskih premikov, saj izve, da je žrtev laži staršev in najbližjih, edine resnične podpore, izvira zaupanja in varnosti.
The Curious Incident of the Dog in the Night-Time, 2012
Predstava traja 2 uri in 45 minut in ima 1 odmor.
Gostujoča predstava
Gostuje: Dramski teatar Skopje
Ustvarjalci
Prevajalec
Blagoja Boškovski Bucko
Režiserka
Zoja Buzalkovska
Dramaturginja
Aleksandra Boškovska
Scenograf
Konstantin Trpenoski
3D mapping video
Osama Almughanni
Kostumografa
Elena Vangelovska in Rade Vasilev
Avtor glasbe
David Angelevski
Koreograf
Simon Simonovski
Nastopajo
Damjan Cvetanovski
Trajanka Ilieva Veljić
Aleksandar Stepanuleski
Emilija Micevska Trajković
Sonja Stamboldzioska
Jasmina Vasileva
Filip Trajković
Stefan Vujisić
Zlatko Mitreski
Nela Pavlovska
Tisto, zaradi česar je to besedilo zanimivo, je Christopherjev svet, svet »posebnih«, »različnih«, »zavrženih«, tistih, ki se jim posmehujemo, ki jih podcenjujemo. V času, ko se mnoge družbe (tudi naša) borijo za vključitev ljudi s posebnimi potrebami v družbo, se uprizoritev takšnega besedila zdi zelo pomembna. V tem smislu ima uprizoritev tudi vzgojno-izobraževalno vlogo.
Zoja Buzalkovska, režiserka