Pojdi na vsebino

Jana Kolarič, Kamerad Krivatoff

Gabela

Temelj naše kulture je zgodba o desetletnem obleganju mesta in krvavem spopadu, ki ga je sprožila lepa, poročena ženska, ker je pobegnila s svojim ljubimcem. To je Iliada, Homerjev antični ep, ki je stkan iz resničnih dogodkov in mitov.
Najti fizične ostanke prave Troje je še vedno sveti gral arheologije. Leta 1985 je mehiški arheolog Roberto Salinas Price v delu Homerjevo slepo občinstvo razglasil, da je Iliada ubesedeni zemljevid, iz katerega se da razbrati, da je Troja ležala na območju Bosne in Hercegovine, natančneje v kraju Gabela. In točno v ta trenutek zgodovinske senzacije se zagleda Jana Kolarič, ko duhovito upesni vzpon krajanov Gabele iz senčne zakotnosti na oder svetovne medijske pozornosti. Krajani pričakujejo neizmerno bogastvo, ki jim ga bodo nasule reke turistov. Medtem ko kujejo načrte za svojo svetlo prihodnost, njihovi sosedje iz Rokava zelenijo od zavisti – še najbolj župan Menelaj, ki ga razjeda tudi ljubosumnost, saj se mu dozdeva, da se njegova lepa soproga Helena spogleduje s čednim Parisom iz Gabele. Da bi privabili turiste, začnejo Gabelčani in Rokavčani sodelovati pri uprizoritvi zgodovinskega obleganja Troje. Vsak Gabelčan in Rokavčan dobi gledališko nalogo: Homer režira, Helena igra zapeljivo Heleno in Paris dobi vlogo spogledljivega Parisa. Ko pa Helenin mož Menelaj iz teme parterja uzre na odru objeta ljubimca, se odloči, da bo Troja padla še enkrat. V lesenega konja namesto statistov skrije do zob oborožene rojake.
Jana Kolarič, ki je za besedilo Gabela prejela prvo nagrado Gašperja Tiča za izvirni libreto, v živahno tekočih verzih poveže Homerjev ep z zgodovinsko kontinuiteto krvave maščevalnosti ter osmeši sodobno pehanje za denarjem in iskanja identitete v imenu turistične privlačnosti. Obenem zelo nedvoumno odgovori na večno vprašanje Helenine krivde.

Premiera aprila 2021 (zunanje prizorišče)

Gabela, 2019

Tragikomedija s petjem in plesom

Krstna uprizoritev

Ustvarjalci

Režiser

Gregor Gruden