Pojdi na vsebino

NAGRADE 60. FESTIVALA BORŠTNIKOVO SREČANJE

16. junij 2025

Kazimir in Karolina v režiji Nine Rajić Kranjac

Velika Borštnikova nagrada za najboljšo predstavo
Kazimir in Karolina v režiji Nine Rajić Kranjac v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega

Predstavo zaznamuje izjemna kompleksnost igralskih, koreografskih in scenskih prvin, kombiniranih z neštetimi natančno sinhroniziranimi detajli, kar tako protagoniste kot občinstvo od prvega prizora posrka v frenetičen vrtinec dogajanja. Preforsirani in karikirani liki učinkovito ilustrirajo znano sintagmo o banalnosti zla, tovrstni odrski narativ pa se še nevsiljivo dokumentarno potrjuje s kratkimi audio inserti same avtorice te sintagme – Hannah Arendt. Sugestivnost uprizoritve se stopnjuje tudi z občasnim izstopom protagonistov iz odrske iluzije, da bi se že v naslednjem trenutku celoten igralski ansambel spet pognal vanjo in s seboj potegnil tudi občinstvo.

Borštnikova nagrada za režijo
Nina Rajić Kranjac za režijo predstave Kazimir in Karolina v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega

Režiserka Nina Rajić Kranjac je dramsko predlogo Kazimir in Karolina uspela na radikalen način razstaviti in ponovno sestaviti v navidezno kaotičen tempo dogajanja, ki pa kljub izjemni dinamiki in številnim zastranitvam ohranja svojo notranjo koherentnost in nagovarja z določenimi družbenimi vprašanji tako iz historičnih kot aktualnih premis. Izpostavlja predvsem fenomen manipuliranih in manipulatorjev, ki očitno eksistira kot univerzalen in brezčasen pojav. Pri tem ne ostaja na abstraktni generalni ravni, temveč reflektira tudi in predvsem osebne in intimne človeške šibkosti, slabosti  in naivnosti.

Borštnikova nagrada za kostumografijo
Marina Sremac za kostumografijo v predstavi Kazimir in Karolina v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega

Kostumografija Marine Sremac v predstavi Kazimir in Karolina gradi izrazito večplastno, ironično in vizualno nasičeno podobo sveta, ki deluje groteskno, karnevalsko, a hkrati prepoznavno in otipljivo stvarno. S premišljenim plastenjem tekstur, bleščic, umetnega krzna, retro krojev in neujemajočih se modnih kodov ustvarja polje, v katerem se razkrivajo razredne razlike, osebne krize in absurdi družbenega vzdušja. Kostumografsko celoto dopolnjujejo lasulje, ki učinkujejo kot hibrid med preobrazbo in masko, komični poudarek in orodje identitetne razgradnje, ob tem pa igralcem omogočajo drzno in večregistrsko igro.

Nagrade Društva slovenskih gledaliških režiserjev in režiserk
Posebna nagrada nepogrešljivi:
Irena Tomažin in Branka Spruk, krojačici (Mestno gledališče ljubljansko)