Marvin Carlson
Knjižnica MGL (117)
1994
Teorija gledališča III je tretja knjiga v nizu zgodovinsko-teoretskega pregleda Carlsona Marvina, ki se sistematično ukvarja z razmišljanjem o gledališču. Za razliko od prvih dveh obravnava dvajseto stoletje, in sicer po letnicah, ne več po državah.
V kratkem uvodu Marvin Carlson piše o tem, da so pozno dvajseto stoletje preplavile številne gledališke teorije, zato jo poimenuje »era teorij«, ki so osvetlila obzorja teoretske spekulacije: »Osupljiv porast in raznoličnost feministične teorije je gotovo najbolj presenetljiva ponazoritev tega, vendar so tudi tesno povezana področja preučevanje kulture in mnoge različice sociološke teorije bogato dopolnjevale gledališka preučevanja, če ne omenjam kontinuiranega raziskovanja semiotike, fenomenologije, psihoanalize in drugih prijemov, ki sem jih predstavil v prejšnji verziji te knjige. Z omotično ekspanzijo tega področja se možnost, da bi bila ta knjiga vodnik, ki bi si lahko lastil kakršnokoli pravico do izčrpnosti, še bolj oddaljuje, vendar upam, da bo tukaj predstavljeno novo gradivo služilo vsak kot koristen uvod v to široko in zapleteno problematiko.«
Knjiga ima poleg Uvoda v dopolnjeno izdajo še šest poglavij ter Imensko in stvarno kazalo. Začne se s poglavjem: Zgodnje dvajseto stoletje, 1900-1914 in konča pri razmisleku o teorijah gledališča po letu 1980.
Iz angleščine je knjigo prevedla Alja Predan.
Cena: 6,30 €
Teorija gledališča III je tretja knjiga v nizu zgodovinsko-teoretskega pregleda Carlsona Marvina, ki se sistematično ukvarja z razmišljanjem o gledališču. Za razliko od prvih dveh obravnava dvajseto stoletje, in sicer po letnicah, ne več po državah.
V kratkem uvodu Marvin Carlson piše o tem, da so pozno dvajseto stoletje preplavile številne gledališke teorije, zato jo poimenuje »era teorij«, ki so osvetlila obzorja teoretske spekulacije: »Osupljiv porast in raznoličnost feministične teorije je gotovo najbolj presenetljiva ponazoritev tega, vendar so tudi tesno povezana področja preučevanje kulture in mnoge različice sociološke teorije bogato dopolnjevale gledališka preučevanja, če ne omenjam kontinuiranega raziskovanja semiotike, fenomenologije, psihoanalize in drugih prijemov, ki sem jih predstavil v prejšnji verziji te knjige. Z omotično ekspanzijo tega področja se možnost, da bi bila ta knjiga vodnik, ki bi si lahko lastil kakršnokoli pravico do izčrpnosti, še bolj oddaljuje, vendar upam, da bo tukaj predstavljeno novo gradivo služilo vsak kot koristen uvod v to široko in zapleteno problematiko.«
Knjiga ima poleg Uvoda v dopolnjeno izdajo še šest poglavij ter Imensko in stvarno kazalo. Začne se s poglavjem: Zgodnje dvajseto stoletje, 1900-1914 in konča pri razmisleku o teorijah gledališča po letu 1980.
Iz angleščine je knjigo prevedla Alja Predan.
Cena: 6,30 €