Pojdi na vsebino

Novice

Dnevnikova nagrada za izjemno odrsko stvaritev v sezoni 2020/2021 TJAŠI ŽELEZNIK

2. oktober 2021

Dnevnikovo nagrado 2021 za izjemen umetniški dosežek na odru Mestnega gledališča ljubljanskega dobi Tjaša Železnik za vrhunsko igralsko interpretacijo v uprizoritvah Ta obraz in Slamnik

Obrazložitev

Tjaša Železnik prejme priznanje za izjemen umetniški dosežek za obe vlogi, ki ju je v pretekli umetniški sezoni ustvarila na odru Mestnega gledališča ljubljanskega: za vlogo Marthe v drami Ta obraz Polly Stenham, ki je na odrskih deskah zaživela v režiji Tijane Zinajić, in za vlogo Anaide v komediji Slamnik Eugèna Labichea v režiji Diega de Bree. V obeh se je mojstrsko razigrala v povsem različnih žanrih.

 

Kot Martha v drami Polly Stenham je stoično utelešala žensko, ki se lahko z vsakdanom »sooči« le tako, da ga prespi v zavetju alkoholne in tabletne omame ali v objemu najstniškega sina Henryja. V vlogi matere in ločenke, patološko odvisne od sinove pozornosti, je pokazala mentalno disciplino igralke, ki je ni strah ne raziskovanja najbolj temnih plati starševske manipulacije ne najbolj sivih con človeške zapuščenosti in osamljenosti. Ob tem pa je zmogla tudi zavidljivo fizično kondicijo performerke, ki v kratkem času tako suvereno prehaja med občutki navdušenosti, obupa in otopelosti, da moč svoje nemoči prek govorice telesa prenese tudi na gledalca.

V Labiche-de Breovi farsi ji je uspelo suvereno izkrčiti prostor igre med bezljajočimi in brezglavimi moškimi liki, s subtilno odmerjenimi igralskimi izrazili in dikcijo je nadgradila tipsko vlogo prešuštnice Anaide, da je ta učinkovala sveže, (zgolj) navidezno lahkotno. Odlika njene odrske prezence v Slamniku je obenem, da je svoje nastope gradila na soigri, ki soigralcem darežljivo ponuja impulze za igralsko prepletanje in dopolnjevanje. S preciznostjo svojih intervencij je omogočila, da dobro podmazani stroj komedije ves čas brezhibno teče, ne da bi zašel v neosmišljeni prosti tek, in vse to zmore le igralec, ki v vsaki novi vlogi združi tudi izkušnje vseh poprej odigranih. Zgolj redkim sicer to uspeva s toliko prefinjene ubranosti, kot jo večer za večerom premore Tjaša Železnik.