dobri2969
Pojdi na vsebino

Bertolt Brecht

Dobri človek iz Sečuana

Trije bogovi stopijo z neba, da bi poiskali dobrega človeka oziroma ugotovili, ali ta na zemlji sploh še obstaja.

V Sečuanu jih sprejme prodajalec vode Vang, ki trka na vrata in poskuša najti koga, ki bi bogovom ponudil prenočišče. Vrata se druga za drugimi zapirajo: nihče nima časa, dovolj prostora, dovolj pospravljenega stanovanja. Vang nazadnje potrka pri mladi prostitutki Šen Te, ki bogove sprejme v svojo sobico. Bogovi so zadovoljni, da so našli dobrega človeka, in Šen Te podarijo nekaj denarja, s katerim si kupi majhno trafiko. Namesto da bi se s trafiko preživljala, Šen Te vsak dan zastonj deli riž in pod streho sprejema lokalne reveže in zajedavce, zaradi česar sama vedno težje živi. Da bi preživela, je Šen Te prisiljena v alter ego: preobleče se v moškega, v svojega bratranca Šuj Taja. Šuj Ta je strog in gospodaren; sčasoma iz trafike na kapitalističen način ustvari obrat za predelovanje tobaka, v katerem nekdanji Šen Tejini varovanci postanejo izkoriščani delavci. Čeprav je v nasprotju z njenimi lastnimi prepričanji, Šen Te Šuj Taja prikliče vsakič, ko je v nevarnosti, da bi zaradi svoje dobrote ostala brez vsega. Potem se Šen Te še zaljubi v Sun Janga, sebičnega mladeniča, ki si želi postati pilot, vendar bi za to službo potreboval ves Šen Tejin denar in še več …

S pisanjem Dobrega človeka iz Sečuana je nemški dramatik, režiser in eden najpomembnejših gledaliških inovatorjev 20. stoletja in nasploh Bertolt Brecht začel v Berlinu leta 1938, delo pa je dokončal pet let kasneje, ko je bil med drugo svetovno vojno že v izgnanstvu v ZDA. Dobri človek je bil še istega leta premierno uprizorjen v gledališču Schauspielhaus Zürich. Delo je napisano po načelih Brechtovega epskega gledališča: v skladu s potujitvenimi efekti igralci namesto vživljanja večkrat neposredno nagovorijo občinstvo, dialoško besedilo pa prekinjajo songi. Brecht piše za dobo, v kateri je vsakršen altruizem v ostrem konfliktu s sistemom, ki narekuje preživetje – za dobo, v kateri ekonomski sistem vzpostavlja moralo družbe. Šen Te se trudi živeti po moralnih načelih svojih bogov, vendar njihova morala nima nobene zveze s funkcioniranjem v svetu, kakršnega pozna sama. Tako je Brechtov komad neizmerno aktualen tudi za današnji čas. V prihajajoči interpretaciji Aleksandra Popovskega bo Dobri človek iz Sečuana okrepljen z dodatnimi songi iz Brechtovega opusa.

V naši predstavi isti igralci zasedajo več vlog in v različnih prizorih igrajo različne vloge. Razlika med preoblačenjem glavne junakinje in vseh ostalih je le v tem, da Šen Te postopoma postaja Šuj Ta, pri ostalih pa se menjava vlog zgodi v hipu. Iz prizora v prizor tako vedno bolj dobivamo občutek, da se okrog glavne junakinje suče nekakšna »gmota«, ki se enkrat kaže v takšni, drugič pa v drugačni obliki. – Vselej pa v obliki situacij, ki za Šen Te delujejo kot preizkušnje. – In to vedno hujše preizkušnje – ki podžigajo njeno transformacijo v Šuj Taja.

(Povzeto po članku iz gledališkega lista avtorice Tjaše Črnigoj.)

 

Nagrada

2015
Jure Henigman
Dnevnikova nagrada za vlogo Vanga
(in za vlogo Ahila v Homerjevi Iliadi (koprodukcija s SNG Drama Ljubljana in CD)ter za vlogo Pripovedovalca Nicka Carrawaya v Velikem Gatsbyju F. S. Fitzgeralda)

Der gute Mensch von Sezuan, 1943

Drama s songi

Premiera: 17. april 2015

Predstava traja 2 uri in 50 minut in ima 1 odmor.

Ustvarjalci

Prevajalka

Urška Brodar

Režiser

Aleksandar Popovski

Dramaturginja

Eva Mahkovic

Scenografa

NUMEN in Ivana Jonke

Kostumografka

Jelena Proković

Avtor izvirne glasbe

Paul Dessau

Korepetitor

Jože Šalej

Avtorji dodane glasbe

Foltin

Lektorica

Barbara Rogelj

Oblikovalec svetlobe

Andrej Koležnik

Asistentka režiserja (študijsko)

Tjaša Črnigoj

Asistentki dramaturginje (študijsko)

Eva Jagodic, Maša Pelko

Asistent kostumografke

Andrej Vrhovnik

Asistentka kostumografke (študijsko)

Barbara Vrbančič

Nastopajo

Vang, prodajalec vode, Vung, Natakar

Jang Sun, pilot, Brezposelni

Prvi bog, Deda, Pripovedovalec

Boris Cavazza

Mi Ci, lastnica nepremičnin,Starka, Go Do

Jožica Avbelj

Drugi bog, Mož, Policaj

Tretji bog, Žena

Anja Drnovšek

Šin, prejšnja lastnica trafike, Svakinja

Gospa Jang, Sunova mati, Nečakinja

Šu Fu, brivec, Lin To, mizar, Budistični menih, Tetka