Direktoričin nagovor

Dragi, spoštovani obiskovalci Mestnega gledališča ljubljanskega, pozdravljeni!

Spet imam priložnost in privilegij, da vam napišem nekaj besed.

Hote ali nehote se vsakoletno »repertoarno telo« živo odziva na sočasne dogodke, procese, dražljaje. Seveda ne nujno na način preproste prevedbe ali aktualiziranja. Gotovo se strinjate, da smo zadnje čase državljani sveta – morda še intenzivneje kot kdaj prej – priča izbruhom različnih sovražnosti, nestrpnosti, okrutnosti …

Obenem dnevno zre­mo v komaj verjetne oblike plehkosti, nerazumevanja, primitivnosti. Vzne­mirjeni od vseh teh bližnjih in daljnih podob smo se naslednjo gledališko sezono odločili poimenovati VZGOJA SRCA. Naslov je povzet po prevodu naslova znamenite Flaubertove umetnine. Seveda gre za nepretenciozno in nedolžno uporabo dveh besed, ki najbolje opišeta programski fokus, in ne za globljo povezavo z velikim romanom. A vendarle: Flaubertovo delo velja za roman o moderni odtujenosti in eroziji vrednot …

Tako, zdaj pa h konkretnemu. Ponosni smo na sodobnost in svežino repertoarja nove sezone. Kar devet od skupaj enajstih dramskih predlog bo v Sloveniji uprizorjenih prvič. Dve uprizoritvi bosta krstni; igri še nastajata, in sicer po naročilu našega gledališča. Iz napovednih vsebin lahko razberete, da prav to dosedanjo redno prakso spreminjamo celo v pravilo: uvedli smo rezidenčno avtorstvo, v goste bomo vabili mlade dramatike. Dvanajst mesecev bosta z nami Iza Strehar in Nejc Gazvoda, naslova nastajajočih iger sta Izkoristi me in zavrzi ter Tih vdih, ob njiju pa Honoré de Balzac, Tena Štivičić, Zinnie Harris, Petr Zelenka, Theresia Walser … Edino letošnje klasično besedilo (Molièrov Tartuffe) se v sezono 2018/2019 umešča po zaslugi svoje vsebinske aktualnosti. Naj omenim še eno od posebnosti programa naslednjega leta: režije predstav na Mali sceni bodo v rokah dramskih igralcev. Koncept deluje kot eksperiment, verjamemo pa, da bodo rezultati zanimivi tako za redne gledalce kot za strokovno občinstvo. Pomembno: časovno-repertoarna cezura ne bo tolikšna, da bi bistveno ogrozila naš siceršnji običaj angažiranja režijskih debitantov. Kakšna bo nadaljnja usoda predlani uvedene žanrske novosti, gledališke kriminalne nadaljevanke? Ker je časa za odigravanje obeh nadvse priljubljenih obstoječih nadaljevank premalo, zamikamo premiero naslednje v jesen 2019.

Polni delovne vneme, navdiha in vere v svoje početje se veselimo srečanj in (četudi telepatskih) pogovorov z vami!

Sezono posvečamo Gašperju Tiču.

Barbara Hieng Samobor,
direktorica in umetniški vodja