Doslej izšlo

Telmah

Darijan Božič, 1990

Telmah je (interpretacijsko) obrnjeni Hamlet, ki mu Darijan Božič nadene zahrbtne poteze Riharda III., mu napove usodo Macbetha in se z njegovimi jalovimi težavami pretkano spopada s pomočjo taktike Henrika VIII. Postmodernistični prepis Shakespearja kolažira njegova pomembnejša dela in ustvarja podlago za srečevanja različnih likov in prikazni v intrigah, krvavih spopadih za oblast ter nesrečnih ljubezenskih zgodbah, aktualnemu dogajanju kaže renoviran komentar, v asemblažnem vtisu pa ga likovno dopolnjujejo risbe Janeza Boljke.

Telmah je tudi besedilna predloga za »glasbeno gledališko dogajanje v treh delih dneva – popoldne, zvečer in v pozni noči«. Z domišljeno zasnovo uprizoritve ponuja celovit izven serijski avdio-vizualno atraktiven spektakel, ki prisega na vključevanje tehničnih in multimedijskih inovacij v gledališki milje (orkester, videospoti, ozvočeni foyer, odmor za večerjo), z ambicijo, da »gledališka predstava postane tako nekaj več kot to, da prihitiš, pogledaš in greš, temveč nekaj, čemur si namenil cel dan«. Telmah je izšel na pobudo Andreja Hienga in Toneta Partljiča, v Knjižnici MGL pa kot izsek iz Božičevega opusa »akustičnega gledališča« zastopa ne le tiste hibridne, ampak tudi deficitarne gledališke forme, ki se vendarle lahko berejo tudi kot samostojna dramska uprizoritvena predloga.

Darijan Božič je skladatelj (tudi dirigent in violinist ljubljanske Opere in Slovenske filharmonije, kasneje pa je v obeh institucijah tudi v funkciji umetniškega vodje oziroma direktorja). Kot avtor glasbe je sodeloval v različnih (tudi eksperimentalnih) gledaliških projektih, bil član avantgardne skupine slovenskih skladateljev Pro Musica Viva in je na domačem prizorišču eden prvih, ki je klasično glasbo kombiniral z jazzom in »elektroniko« (kakor je razvidno tudi v Telmahu).

Knjigo je mogoče kupiti tudi preko spleta na naslovu: www.buca.si